איך יוצאים מתקיעות להצלחה בטיפול?
top of page

איך יוצאים מתקיעות להצלחה בטיפול?

מה זו תקיעות בטיפול? מתי פוגשים אותה? ואיך יוצרים היפוך מתקיעות לפריצת דרך והצלחה? תקיעות היא נקודת זמן בתהליך הטיפולי בה - המטופל מרגיש שהוא לא מצליח להתקדם והמטפל.ת מרגיש.ה שהיא לא מצליחה לעזור לו. שוב ושוב הם מדברים, מזכירים את המטרות, מכילים את הקושי, מחזקים את היכולת להתמודד או להתגבר, מעצימים ו...................לא קורה. רוצה ולא יוצא.


מתי תופיע תקיעות בטיפול?

לעיתים תופיע תקיעות בתחילת טיפול, לאחר מספר פגישות.

כי בתחילת הטיפול - האנרגיה של מטפלים ומטופלים היא הכי גבוהה ומטופלים ישקיעו הרבה מאמץ כדי להצליח. פעמים רבות גם יהיו הצלחות ראשוניות. ואז - כשצריך לפגוש רגשות קשים יותר, או זכרונות מעיקים יותר, עלולה להופיע תקיעות, והרגשה שאי אפשר להתקדם יותר. המטופל.ת מאד רוצה - אבל לא מצליח.ה.


תקיעות יכולה גם להופיע במהלך כל הטיפול, בכל פעם שעולה זיכרון משמעותי אך מכאיב, שקשה למטופלים להיזכר בו, או שהודחק במשך זמן רב.



מדוע זה קורה? כי תקיעות תמיד תגיע - בנקודה הכי משמעותית בטיפול!!!

זוהי הנקודה - שבה - אם מצליחים להתגבר עליה - פוגשים פריצת דרך נהדרת למטופל והגשמה נהדרת למטפל.ת. אם לא מתגברים עליה - מטופלים עוזבים את התהליך - עם הצלחה חלקית, או תחושת החמצה ותסכול, ולפעמים אף בכעס.

ומה עם המטפלים? הם לרוב מרגישים תסכול, חוסר אונים, מואשמים שלא בצדק ואף חוסר ביטחון - האם פעלתי נכון?, אולי היה צריך לעבוד אחרת.. המחשבות רצות וההתלבטות בהחלט במקום - כי זו נקודת זמן לבחון האם אפשר להפעיל כלים טיפוליים נוספים בנקודות אלה.

זה הזמן להתייעץ ולבקש סופרויז'ין - הדרכה מקצועית, כדי ללמוד מהקושי ולהבין איך להפוך אותו לנקודת זינוק.

92 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page