אבחון פסיכודידקטי

אבחון פסיכודידקטי

אבחון-פסיכודידקטי

האם הילד שלכם לא קורא מספיק טוב? האם הוא קורא ולא מבין? האם הוא לא מספיק לכתוב בכיתה? האם הוא יודע את החומר, אבל לא מצליח בבחינות?

 בכל המצבים הללו יש צורך לאבחן את הסיבות לקשיים וכיצד ניתן לפתור אותם. בקרב בני נוער, לרוב יש קשר גם לקושי להגיע להישגים והחשש מפני בחינות הבגרות.

על מנת לקבל תמונה מלאה של הילד, יכולותיו והסיבות לקשייו, יש צורך באיסוף נתונים (מההורים, מהמערכת החינוכית ומהמטפלים בו אם יש), 2-3 פגישות של בדיקת יכולות, מיומנויות ותפקודים הכוללות: הערכת אינטיליגציה, בדיקת קשב וריכוז, יכולות תפיסה וזיכרון, בירור עולמו הרגשי-נפשי של הילד/נער; ניתוח הנתונים, גיבוש מסקנות ומסירת תוצאות להורים ולילד/נער, ולגורמים המטפלים בסביבתו.

כך מתקבלת תמונת מצב מפורטת ומעמיקה, המאפשרת הבנה של מהות הקשיים בהווה, ומתן המלצות לדרכי התמודדות - כיצד ניתן להתמודד עם הקשיים אחרת / להתגבר / למצות יכולת / לשפר הישגים, ועוד.

המידע המתקבל באבחון הרב תחומי (פסיכו-דידקטי) הינו סודי ולא יימסר לאף גורם ללא חתימת ההורים ואישורם. הדו"ח הכתוב יימסר להורים ביד, או באמצעות דואר רשום, או באופן מחשבי. המלצות האבחון תקפות לצורך הפניית ילד לוועדת שילוב, או לוועדת השמה, או למשרד החינוך לצורך מתן התאמות (הקלות) לבחינות הבגרות.


לשאלון הורים
לשאלון מחנכת